Click Here!

Makeover - Tandas

Ditulis oleh Aida Ab Jalil on Wednesday, December 5, 2012

   Hujung minggu yang lepas kami telah membuat makeover untuk tandas di bahagian bawah. Mula-mula rancangannya cuma nak mengecat dinding tandas yang putih suci tu supaya ceria sikit. So kami ke kedai hardware AceMart mencari cat yang bersesuaian. Rasanya korang pun tau-tau je la, kan? Kalau dah masuk kedai tu mesti la mata secara tak langsung akan pandang benda-benda lain. Jadinya banyaklah benda yang tak masuk list pun terbeli sama. Haha...
    Sampai je kat rumah, memasing dah tau apa nak buat. Hubby start mengecat dinding dan saya pulak take part kat bahagian dapur-memasak. Ye le... Kang dah siap makeover boleh terus makan. Perut pun dah berkeroncong. So, dipendekkan cerita bahagian makeover ni memang hubby yang banyak buat tapi pengeluaran bajet lebih kurang sama je.
    Inilah tandas kami yang telah dimakeoverkan.... Cantik tak?
Dinding belakang kami lekatkan sticker corak kayu agar jadi feature wall.. So, dinding akan lebih terserlah.
Macam ni ler rupa keseluruhan bahagian dinding yang telah dilekatkan sticker tu...Amacam?
Rak cermin muka harus ada dalam setiap bilik air. Selain dari tujuan penstoran yang kemas, korang  juga berpeluang membelek dan memicit segala jerawat dan cela di muka. Hehe...
Pokok hidup... Bertujuan meneutralkan kembali udara dalam tandas. Selain itu, nampak le mesra alam sikit dengan adanya  tumbuhan hidup seperti pokok money plant ni. Pokok ni je yang paling senang nak jaga.
Ini gambaran keseluruhan dinding yang telah dicat dengan warna lime. Ceria tak? Ceria tak? Ceria...kan?
Motif pokok ni asalnya dari sticker yang saya tampal dulu. So, masa hubby nak cat dinding tu saya kata cat terus atas sticker, kemudian kita akan dapat hasilnya yang simple seperti ini.

{ 2 komen... read them below or add one }

suria lekatlekit said...

nice jugak tu..

NM03 said...

kretip!