Click Here!

Menuai hasil

Ditulis oleh Aida Ab Jalil on Friday, April 13, 2012

    Sawi Hong Kong yang saya tanam dan jaga selama ni telah pun sedia dituai. Jadinya sebelum sawi2 saya dikendurikan oleh serangga2 tu, baiklah saya tuai dan masak untuk makan malam ni.

   Cili padi pun saya kutip habis dari pokoknya memandangkan esok nak cabut dan alihkan ke tempat lain untuk projek Laman Dapur yang akan bermula minggu ini. Kalau pokok mati sekalipun sekurang2nya saya dah merasa hasilnya.


Published with Blogger-droid v2.0.4

{ 4 komen... read them below or add one }

Unknown said...

sy x reti bercucuk tanam.. asyik mati jer.. ada apa2 tips tak utk berkebun ni???

Aida Ab Jalil said...

tips? ape eh.. ? rasanya xde la tips yg istimewa pun, cuma jaga air baja dan cahaya ok ler dia. lebih2 pun cuma jirus dgn air beras n basuhan ikan. lepas tu utk pokok berbunga dan buah sy tanamkan lebihan nasi kat pangkal pokoknya.

herny ridzwan said...

lebihan nasi pun boleh buat baja ya... boleh la..rasa tak sampai hati buang.. selalu saya tanam je kat tanah.. tapi bukan di pangkal pokok...

Aida Ab Jalil said...

hernyhafiz, lebihan nasi tu kalau diperam dulu 4-5 hari sampai keluar air tapai die lagi bagus. mana2 pokok berbunga yg xkeluar2 bunganya bolehlah applykan teknik ni. tip yg ni pun, sepupu yg ambil course pertanian yg kongsikan. katanya mmg tapai nasi tu jadi satu enzim pada pokok utk mempercepatkan pengeluaran bunganya.