Click Here!

Kusangkakan dari Kedah, Rupanya dari Sarawak!

Ditulis oleh Aida Ab Jalil on Wednesday, April 30, 2014

    Sabtu dan Ahad lepas ada kelas sandal bersama Stella Tiong di Empire Hotel, Subang. Kami bertemu lebih kurang jam 2 lebih di lobi hotel. Naik ke bilik terus start buat apa yang patut. Kelas sandal bermula dengan penerangan tentang alatam dan bahan yang diperlukan untuk menghasilkan sepasang kasut. Diterangkan juga asas2 mendapatkan ukuran kaki secara tepat serta beberapa penerangan berkaitan pembuatan sandal. 

    Untuk kelas ini, Stella telah memilih untuk menghasilkan sandal wanita dengan ketinggian 3 inci. Rekaan yang dihantar melalui email juga adalah dari jenis yang ringkas memandangkan tiada waktu mencukupi. Jika dikira, kelas kali ni cuma sehari sahaja memandangkan kami kena check out jam 2 petang Ahad. So, berkenalan juga serba sedikit dengannya. Rupanya dia terbang dari Sarawak. Entah bagaimana saya boleh tersalah anggap dia dari Kedah. Hahaha!












        Kelas kami berhenti jam 7.30 memandangkan dia perlu hadiri acara makan malam dengan teman2nya. Dan agak kecewa sikit sebab material yang dipilih pada kali pertama tu mendatangkan sedikit masalah. Ketebalannya menyukarkan proses menjahit, jadi kami terpaksa tukarkan kepada material baru yang nipis sedikit. Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar dan dapat hasilkan sepasang upper untuk sandal tersebut. 


Tadaaa!!!
Lihat hasilnya... Cantik,kan?




         Saya harap Stella berpuas hati dengan kelas sandalnya. Masa memang mencemburui kami, Kami check out agak lewat, hampir jam 1 petang hari tu gara2 masalah teknikal semasa memasang heel sandal. Apa pun saya pulang dengan selamat dan Stella juga selamat tiba di rumahnya di Sarawak hari yang sama. Moga perkongsian ilmu ini bermanfaat buat Stella. 

P/S: Hope to see you again Stella!! 


{ 6 komen... read them below or add one }

Atekk said...

Salam..email kn sy cara utk apply kelas..atau cr utk sy contact hairanysalleh@gmail.com ..sy amat berminat..hope to hear from u soon..

Anonymous said...

Bini saya berminat dgn kelas seperti ini, sila email ke downing1309@gmail.com

Aida Awie said...

salam, saya dah emailkan detail ttg kelas kasut ke email masing2 ye.. mana yang send saya no mobile saya dah whatsapp. tkasih kerana membaca blog ini dan menyokong usaha saya!

Anonymous said...

Belum email atau whatsapp lagi ke sebab saya tak receive email dari Aida .0136684520 or downing1309@gmail.com

Aida Awie said...

salam. masih tak terima? Okey. saya cuba send by whatsapp since u dah bg no phone ye.. tq sbb inform kpd saya.

Aida Awie said...

salam. masih tak terima? Okey. saya cuba send by whatsapp since u dah bg no phone ye.. tq sbb inform kpd saya.

Ada siapa lagi yg saya terlepas pandang, sila inform di komen ye..