Click Here!

Sg Besar... makan kenduri,Sabak Bernam... makan mee udang!

Ditulis oleh Aida Awie on Monday, June 27, 2011


    Yeeeeeaha! Akhirnya dapat juga merasa makan mee udang kat B.N.O. B.N.O kat maner? Oh, B.N.O tu singkatan bagi Bagan Nakhoda Omar di Sabak Bernam.


    Sabtu lepas pergi kenduri kawen abang sepupu di Sg Besar. Alang-alang dah ke sana, singgah lah makan mee udang. Kire oklah.. RM5 sepinggan. Menyelerakan jugak, kuah pekat... udang banyak ade 7 ekor dalam sepinggan cuma agak menyecewakan udang tak segar sangat, macam bukan udang dari tangkapan hari tu jer.. Tapi apapun, dah tertunai hajat nak makan mee udang. Tak habis pun saya makan, tapau je bawa balik sebab perut penuh lagi baru lepas makan kenduri kan..



   Balik dari makan mee udang singgah pula beli mangga dan kerepek buat kudap-kudap kat rumah. Mangga RM8 sekilo. Kerepek ikut jenis... Kat kedai kerepek ni kami borong banyak juga, tapi malangnya kerepek pisang tanduk yang saya beli tak begitu memuaskan. Rasanya sedikit lemau dan tengik. Kerepek lain semua ok, mungkin sebab yang lain dah pek elok tapi kerepek pisang tu kami beli timbang, so dia ikat getah je. So, next time kalau nak beli yang timbang, kena minta rasa dulu. Rugi jer sekilo lebih kerepek pisang.. Ada sesapa yang ada petua merangupkan balik kerepek lemau tak?

{ 1 komen... read them below or add one }

Ina Fahmi said...

org kata nak elokkan balik keropok yg lemau letak dalam peti ais...tp tak tahu la jadik ke takkkk...org kata..try la...sekilo tu...