Click Here!

Keterujaanku...

Ditulis oleh Aida Ab Jalil on Friday, May 9, 2014

Salam Jumaat..
      Penghulu segala hari. Moga hari ni penuh dengan keberkatanNya..

      Hari ni seperti biasa duduk di office kalau tak de kerja harusla siapkan pattern2 kasut tempahan. Dah ada pattern nanti senang. Tinggal potong material saja dan jahit.

     Semalam jumpa design kasut ni di website. Cantik...kan?

Sumber : Google

       Tapi sayangnya design sebegini mungkin bukan pilihan pertama wanita2 di luar sana. Adat budaya di Malaysia ni kalau masuk rumah kena buka kasut, so tak berapa sesuai sangat kalau nak pakai kasut gaya2 begini, lagi2 kalau time beraya. Orang lain dah duduk dengan aman, kita masih tercegat di muka pintu sedang cuba membuka kasut. Kalau nak pakai ke pejabat memang sesuai la. Tapi kalau dah lewat tu harus cari kasut yang boleh sarung je, kan?

       Jadi atas permintaan seorang rakan saya ubahkan pattern kasut ni supaya mudah dipakai dan ditanggalkan. Apa lagi, dah tentu tukar jadi kasut jenis sarung saja. Tapi ciri2 elegan pada kasut asal tidak saya diketepikan. InshaAllah dah siap nanti saya kongsikan di blog ini. Buat masa sekarang, saya kongsikan sebahagian prosesnya saja dulu ye.

P/S: Saya pun tak sabar nak lihat hasilnya... ^_^!




                               

{ 1 komen... read them below or add one }

Mardiana Alwi said...

Menarik bg penggemar kasut!