Click Here!

Pangkor- Day 1

Ditulis oleh Aida Ab Jalil on Wednesday, February 2, 2011

*Sambung balik story pasal Pangkor...

Lepas dapat kereta sewa, terus check in apartment kat Coral Bay Resort. Boleh tahan la, 3 bilik dan 2 bilik air. Ada balkoni dan swimming pool kat bawah. So, budak-budak seronok la boleh main air. Jaraknya dengan jeti ada la lebih kurang dalam 2km. Cantik, selesa cuma tak boleh masak-masak dalam apartment tu sebab ada smoke detector. Lagipun masa booking lagi dah diberitahu tidak dibenarkan memasak dalam apartment. Dapur pun tak de, cuma kettle letrik untuk masak air je yang ada. Tapi kami dah stanby bawa portable gas, senang nak masak maggi atau panaskan makanan.  Stok maggi memang stanby berpek-pek sebab tau sangat dah kalau gi tempat camni maggi memang laku la.. Curi-curi masak pun kat ruang jemuran belakang dapur tu.

Tak silap maggi ni 3 ke 4 kali masak baru cukup untuk semua orang.
Maklum periuk comel sangat..
Ramai-ramai cam nikan best.. Meriah macam balik raya jer...
Dapur disediakan peti sejuk. So perap ayam untuk BBQ dan boleh simpan dalam peti.
       Lepas Zohor, trip pertama 6 orang dewasa termasuk saya berhimpit dalam kereta untuk survey tempat untuk BBQ yang best. Sementara tu, survey sekali pakej snorkling yang murah dan berbaloi. Cari punya cari, kami pun sampai la ke Pantai Coral. Memang cantik pantainya, putih dan bersih. Laluan memang agak mencabar juga sebab kami ikut arah dari kanan jeti. Jika ikut arah kiri jeti kurang sikit cabarannya dan jarak pun lebih dekat. Tapi memandangkan kami nak merasa cabaran laluan di Pangkor, redah je la.

Port kami BBQ ni dekat dengan Papa's Cafe. Permandangan laut yang mengasyikkan. Bertentang pula dengan Pulau Giam. Banyak pokok yang rendang untuk teduhan dan di dahan pokok ada dibuat buai untuk pengunjung bersantai. Memang haeven la duduk sini.

Dekat je dengan Papa's Cafe.
Budak-budak memang seronok kalau dapat main pasir.
Swing2 atas buai.. Hati berlagu di Pulau Pangkor.

Permandangan yang cantik

Mencari sudut terbaik untuk BBQ.

Gambar gelap sikit sebab hujan turun mencurah-curah.
Terpaksa BBQ di bawah wakaf.

Seronok dan best walaupun cuma BBQ ayam.
Tu dia stok makanan kami... Satu beg besar tu..

Proses mengipas BBQ ayam secara bergilir-gilir.

Makan time!
     Kami BBQ dalam hujan, makan panas-panas... terangkat masa makan. Nasi memang dah siap-siap bawa dari rumah. Kena pulak dengan cili + kicap. Terangkat habis...

Balik ke apartment dalam jam 6 petang, sambung lagi mandi kat pool. Jam 7 baru la masing-masing naik mandi untuk Maghrib. Memang puas betul mandi-manda kat sini. Aktiviti malam bebas, kebanyakan dari kami keluar jalan-jalan beli survenior kat kedai-kedai berdekatan hotel. So, jalan-jalan sampai Pasir Bogak.

Sempat posing dulu sebelum keluar membeli belah.

Aktiviti membeli survenior untuk keluarga masing-masing.

Beli jangan tak beli... Borong habis satu kedai!!
    Balik ke hotel semua lebih kurang jam 11 malam. Balik bukan terus tidur, sambung borak pulak. Maklumlah, dah jumpa ramai-ramai ni rugilah kalau tidur awal. Masa ni la pun nak bertukar cerita, tak gitu?

{ 2 komen... read them below or add one }

lind said...

salam...buaian tu kan...kami pun pernah swing diatasnyer....

:)....

MaSLiNa said...

salam singgah.. best baca entry pasal pangkor ni.. sbbnya saya pun tgh mengusha² nak pegi sana.. blm ada experience.. hehehe