Click Here!

Taman Rekreasi Gunung Lang

Ditulis oleh Aida Awie on Wednesday, October 10, 2012

   Cantik betul tempat ni... Memang sangat menarik buat pengunjung yang datang dari luar untuk menghayati keindahan tasik dengan latar belakang gua batu kapur serta kehijauan flora. Menurut pemandu bot di sini, tasik ni adalah bekas lombong dengan kedalaman 80 kaki. Wah.. dalam betul tu. Patut la ikan2nya besar2. Kalau terjatuh tu faham2 je ler ye. So naik bot tu jangan nak buat tak tentu hala.Duduk je dediam kat seat tu.
    Taman rekreasi ni terbuka kepada semua pengunjung. Bayaran RM3 bagi seorang dewasa perlu dibayar di kaunter tiket untuk menaiki bot ke taman seberang. Anda juga boleh membeli seplastik makanan ikan untuk ditaburkan kepada ikan2 di sepanjang jeti nanti.


Ada gaya tokey bot?

Salah satu tarikan kat sini. Burung unta!

Ni pulak surau...

Tiket masuk untuk dewasa RM3 sajer...

Tenang permandangannya dari atas bot.

Permandangan taman seberang. Nak datang sini boleh menyusur tepi tasik atau pun boleh juga naik bot.

Jeti

Mercu tanda Pusat Rekreasi Gunung Lang

Kenangan bersama suami...

Bestnye kalau dapat rumah kayu cam ni sebuah, kan?

Lihatlah ikan2 yang jinak tu. Campak je makanan memang menerkam datang. RM1 sebungkus ye..

Surau yang penuh ciri2 tradisional..

Gambar dari jeti

Pekena rojak buah sambil hayati keindahan tempat ni

Kalau lapar lagi, boleh try makan makanan ikan tu.. hehe.
P/S~ Sorry le yer... Gambar tunggang terbalik. Ekekeke...

{ 2 komen... read them below or add one }

Saya Disini said...

sy dh p gunung lang ni..tp xnaik bot pon..dulu kt tasek tu ada ikan keli besar sangt...skrg xtau ada lgi ke

Aida Awie said...

ada lagi... keli, koi, talapia, patin, macam2 semua besar2.. nk makan pon gerun tgok keli besar peha budak 10 thn.