Click Here!

Bunga Kembang Pagi

Ditulis oleh Aida Awie on Wednesday, January 9, 2013

   Betul ke nama bunga ni Kembang Pagi? Memandai je saya letak namanya....
    Saya nak sangat2 ada pokok bunga ni kat rumah sebab pokoknya tak berhenti berbunga, tapi nak beli di mana ye? Kalau tanam kat tepi pagar rumah alangkah cantiknya. Selalu drive pi kerja mesti nampak pokok bunga ni kat tepi ladang sawit tapi nak minta benih tak tahu pulak nak minta dengan siapa. Ada tak yang tahu kat mana nak beli bunga ni?

{ 7 komen... read them below or add one }

puteri purnama said...

salam Aidadewie,
Bunga ni tanam guna keratan batang.
Petik batang bunga tu, cucuk je dikawasan tanah yg nak ditanam, siram pagi petang ,Insyallah hidup. Bunga ni tak ada benih.

suka suka said...

Salam..betul kata puteri..akak pernah tanam pokok ni. .10 tahun dulu

Aida Awie said...

tq kak putri purnama & kak suka2...
tapi nak dapat dari mana pokoknya? kalau dapat satu boleh lah dikembangkan. nak ambik kat ladang xtahu nak minta dgn siapa.

NM02 said...

minat bercucuk tanam ye

puteri purnama said...

Aida kata pokok tu ada kat ladang tu kan, ala petik aje..tak kan marah tuannya. sebab pokok ni kena rajin cantas dahannya, kalau tak dia akan mati, batang tua akan cepat mengering kalau tak di buang.

Biasanya pokok2 yg ditanam meliar, tuan yang tanam awal2 dah tahu risikonya.Dia tak kan marah tu.

hitomi lavender said...

Salam kenal aida...singgah dari blog puteri purnama..sya folo blog ni ya...klau sudi..singgah la blog saya nanti... :D

Aida Awie said...

nnm02: minat la jugak, tp time malas tu faham2 je ler.. hehe

kak putri: ish, boleh ke mcm tu. takutlah nak main ambil cam tu je.

hitomi lavender: salam kenalan juga dr saya.tq sbb folo blog saya,