Click Here!

Bawang dan serai

Ditulis oleh Aida Awie on Sunday, January 13, 2013

    Saya baru je semaikan bawang dan serai 5 hari lepas. Bawang kat dapur banyak dah yang keluar tunas. Itu ler kalau dah rajin sangat masuk dapur... hehe. Nak dibuang sayang, jadi saya tanam je untuk dapatkan daunnya. Boleh jugak buat goreng cekodok nanti.
    Serai pun saya semaikan sekali. Tapi ni sementara je la, dah siap mesin rumput kat kebun belakang tu baru nak alihkan ke tanah.Sekarang tengah kemaskan dan terangkan apa yang patut kat kebun tu. Banyak pokok yang dah tua dan dah sampai masa untuk ditebang. Lepas dah beres semua kerja baru boleh pindahkan serai.

{ 1 komen... read them below or add one }

~Emaa Hasnah (^_^)~ said...

salam singgah..=)