Click Here!

Pokok pagaran suntik mood baru

Ditulis oleh Aida Awie on Thursday, January 3, 2013

    Dulu pagar kami cuma ditanam dengan pokok renek Cuphea Alba. Bila pokoknya sudah tua bunga dah tak keluar. Cuma tinggal ranting tua saja. Jadi kawasan tepi pagar tu nampak tak berseri langsung, ditambah pula dengan pagar yang tak berapa nak cantik sebab isi dalam poket pun tak berapa nak stabil. Makin lesulah jadinya.
    Jadi lepas fikir banyak kali dan belek2 majalah Laman yang ada tu, maka kami buat keputusan untuk tanam calathea sebagai pokok pagaran. Bolehlah segarkan mata bila tengok pokok hijau dengan liuk lentuk bila ditiup angin. Budget pun kire ok ler dari bina tembok batu.
   Jadi inilah hasilnya setelah pagar rumah kami dipenuhi calathea. Kira ok ler kan?

{ 5 komen... read them below or add one }

linda@ibusumaiyah@tuttyfruity said...

Best menanam kan...

kiter pun ade tanam pokok tu..tapi diluar pagar n macam tanam idup plak..maybe bawah tanah tu ade batu byk kot..:)

Aida Awie said...

best linda, hope pokok2 ni hidup suburlah. so far tengok macam xde masalah, anak2nya keluar menambahkan kerimbunannya.

Aida Awie said...

best linda, hope pokok2 ni hidup suburlah. so far tengok macam xde masalah, anak2nya keluar menambahkan kerimbunannya.

Anonymous said...

Pokok Calathea nie spesis pokok ping pong ke?tanam dlm pasu blh tak?

norlina jusoh said...

pokok calathea ni tahan panas ke x ye? pokok sy daunnye mcm melecur.