Click Here!

Pokok Labu Sihat Dinaungi Ulam Raja

Ditulis oleh Aida Awie on Sunday, September 22, 2013

        Semalam sehingga ke lewat petang kami mengemas kawasan rumah. Stor belakang terutamanya. Asalnya cuma aktiviti menebuk dinding dapur untuk dibuat saluran keluar paip dari sinki, tapi alang2 dah selongkar baiklah terus dikemaskan. Buang mana yang tak patut disimpan lagi. Lepas kemas dan susun semula barang2 stor, hubby dengan semangatnya menebas pokok ulam raja yang merimbun hampir memakan keseluruhan kawasan. Merata2 tumbuh subur sampai ke luar pagar. Hubby tebas semua cuma tinggalkan sikit untuk makan sendiri jer. Pagi ni sambung la kemas apa yang patut, mana2 yang tak beres. So masa tengah menghimpun batang2 ulam raja yang ditebas tu ternampaklah pokok labu terselit di antara celahan pokok ulam raja. Dah berputik dan berbunga pun. Selama ni tak perasan langsung adanya pokok labu kat situ. Wah! Kalau menjadi buah boleh la merasa.



        Tengok tu, tak nampak pun ada serangga perosak padanya. Nampaknya pokok ulam raja dah menjadi pelindung kepada pokok labu selama ni. Saya pernah terbaca tentang buddy dalam blog tanamsendiri.com. Mungkin ini la yang dimaksudkan oleh admin blog tu.  

*Teruja nak tengok buah labu...

Published with Blogger-droid v2.0.10

{ 0 komen... read them below or add one }