Click Here!

Alternatif Untuk Longkang

Ditulis oleh Aida Awie on Wednesday, May 9, 2012


    Longkang di rumah saya ni, memang menambahkan beban kerja saya. Nak2 pulak waktu hujan, air pasti bertakung memandangkan longkang rendah di pangkal. Sepatutnya ia dibuat rendah di hujung supaya air dapat mengalir terus ke longkang besar. Jadinya satu kerja la pulak nak menyapu dan menolak air sepanjang longkang tu hingga kering. Nak buat semula longkang tu takut tak menjadi, maklum sajalah kita bukan pandai kerja2 tukang ni. Nak panggil orang betulkan, tak berbaloi.Akhirnya, tercetus satu idea alternatif yang boleh diguna pakai. Paling penting, masalah longkang bertakung dan bakal jadi sarang jentik2 membiak telah selesai. Jeng! Jeng!



Published with Blogger-droid v2.0.4

{ 2 komen... read them below or add one }

linda@ibusumaiyah@tuttyfruity said...

wahhh....maybe tak payah siram lah yer pasu tu kan?..sebab berair jer nanti...


ok gak tu alternatif tu...:)

Aida Awie said...

emm, masa hujan dan longkang berair mmg tak perlu siram dah. save budget, kan?