Click Here!

Di Mana Tahap Keselamatan Yang Diamalkan oleh Pemaju?

Ditulis oleh Aida Ab Jalil on Sunday, July 14, 2013


         
Khamis lepas masa on the way balik rumah, nampak lori ni yang sarat bawa kampit simen. Kereta saya betul2 di belakangnya. Pada mulanya nampak macam biasa jer, tapi baru perasan kampit simen tu tidak diikat kemas. Walaupun ada tali, tapi sekiranya kampit simen tu menggelongsor ke belakang, bukankah ianya akan jatuh juga?

         Mengapa perkara seperti ini boleh terjadi? Di manakah dicampakkan langkah2 keselamatan yang sepatutnya diamalkan demi keselamatan semua pengguna jalanraya? Apakah tiada pemantauan dijalankan menyebabkan sewenang-wenangnya mereka boleh berbuat sesuka hati?

         Apapun persoalahnya, kita berhak untuk bersuara agar tiada lagi pihak yang tidak bertanggungjawab seperti ini. Fikirkan soal keselamatan dan risikonya ke atas kita. Fikirkan bagaimana jika beg2 simen tersebut terjatuh ke atas kenderaan kita. Paling tidak pun, jika ianya jatuh ke atas jalan, pasti akan mengotorkan jalan tersebut. Sebelum terjadi perkara2 buruk, diharapkan pihak2 yang sepatutnya menjalankan tugas dengan lebih efisyen.
posted from Bloggeroid

{ 0 komen... read them below or add one }