Click Here!

Nyamuk

Ditulis oleh Aida Awie on Monday, July 22, 2013

   Demam tak berkesudahan dari minggu lepas lagi. Sekejap ok sekejap ko. Risau jugak dengan wabak denggi yang semakin menjadi2 di Selangor ni. Rumah kami pun semenjak dua ni terlalu banyak nyamuk. Walau dah sembur dengan Ridsect dan pasang ubat nyamuk, tapi masih bersilat lagi menampar dan memukul nyamuk yang tergiang2 nak menghisap darah. Kadang2 tu naik hangin pun ade. Apa nyamuk2 ni macam dah lali dan kebal dengan ubat nyamuk. Dah tak nampak kesan langsung.

    Sabtu lepas masa buka puasa siap membakar lagi kat laman  belakang supaya nyamuk kurang sikit bila malam. Tapi tah... Nyamuk2 kat sini tetap ada jugak. Bukan kami je berungut, jiran depan pun sama juga. Lagi la ada anak kecik. Harus akak tu tak tidur sebab nak menjaga dari anaknya digigit nyamuk. Kasih ibu kan?

    Apa pun harap pihak2 yang berkenaan tolonglah datang selenggara kawasan ni sikit. Pemilik rumah sewa silalah dtg jenguk sikit harta awak tu. Ni tak.. Dengan semak dengan lalang setinggi dada, tin/ botol kosong pulak bersepah2 tak terurus. Nanti kalau kami report ke jabatan kesihatan, awak kena denda marah pulak. Tapi tolonglah bersihkan sikit kawasan rumah tu. Takkan nak biar je jadi tempat pembiakan nyamuk kut. Teruklah kami kalau macam ni.

Published with Blogger-droid v2.0.10

{ 0 komen... read them below or add one }