Click Here!

Gathering Lorong Purnama

Ditulis oleh Aida Awie on Friday, July 5, 2013

Tinggal di kejiranan Melayu ini la yang bestnya... Walau sibuk sekali pun, tetap ada masa untuk buat makan2 macam ni. Tak kiralah waktu apa pun, pasti meriah bila sesekali duduk makan sama2. 

Makan2 kali ini diaturkan sepenuhnya oleh orang lelaki, 
kami yang isteri2 ni duduk je makan sambil order je apa nak. Dari air sampai makanan semua diorang yang buatkan. Best betul kalau sesekali dilayan macam permaisuri ni. Biasanya kita jer yang layan diorang. So, sempena hari ibu hari tu kononnya kaum2 suami telah sepakat membuat acara makan2. Mesyuarat telah diadakan dan kata sepakat telah pun dicapai. Mana lagi kalau bukan kat port diorang melepak tu.. Port bawah pokok mangga jiran depan rumah kami.



Menu malam tu adalah bbq. Tapi dah namanya makan2, harus la ada yang bawak mee hoon goreng, kek, biskut, agar2 dan jajan. Nugget sosej dah tentu jadi bahan sampingan. 





Kami isteri2 duduk je dilayan. Memang best...
Dan inilah hasilnya. Pinggan isteri masing2 yang kekenyangan. 



Jam 11.30 malam baru lah kemas2 apa yang patut dan balik ke rumah masing2. Esoknya hari Sabtu dah pasti cuti dan boleh la rehatkan diri.

{ 0 komen... read them below or add one }