Click Here!

Lagi-lagi pasal gula...

Ditulis oleh Aida Awie on Wednesday, May 11, 2011

  
   Gula naik harga lagi? Sana sini orang dok sibuk cakap pasal hal ni. Tak habis-habis...

   Bagi saya, biarlah. Nak naik 20 sen ke, 30 sen ke.. Saya dah tak kisah. Sebab ada bagusnya jugak kalau gula naik harga. Tak payah beli gula, pakai je gula yang ada kat rumah tu jimat-jimat. Kurang gula, kurang la penyakit...

Sumber dari billyinfo
    Meh kita pakat-pakat tanam stevia pulak,nak? Selain boleh kurangkan risiko kencing manis, boleh hijaukan laman rumah jugak. Yang tak de laman tu, boleh je tanam dalam pasu atau rak tetingkat. Banyak je cara kalau nak buat. Cuma kalau tak nak je 1000 la dalihnya... Kan? Kan? Kan? Ok, bagi yang rajin + nak jaga kesihatan tu, boleh cuba semak info pasal stevia di sini.







{ 4 komen... read them below or add one }

bersama kak Es said...

cadangan yang sangat baik
Kak es [ernah dengar juga ttg daun stevia ni..
jom pakat tanam ( ada benih ke? )

Aida Awie said...

Kak Es, kat nurseri Sg Buloh banyak sangat pokok ni.. Harganya mahal sikit la. Tapi senang je menjaganya...

[sutera kasih] said...

semua org bising sbb hrga gula naik hehe..dan stevia?1st time dgr..



1.FIRST INTERVIEW, AWAK DAH?
2.ASAL AWEK CUN JE, MATA KAU TAK KELIP!!
3.JOM JOIN PERADUAN GORES & MENANG BLOG MISA SAKURA

Arthoz said...

Dapatkan daripada kami bekalan Gula Stevia yang paling murah di Malaysia. Gula Stevia di proses di kilang tempatan dan di edarkan oleh syarikat islam bumiputra, di jamin halal.

Harga: 1/2 KG -> RM45

Untuk Maklumat Lanjut:
call/sms 013-431 2808 (omar)

http://www.facebook.com/pages/Pemanis-Stevia-Rebaudiana-Paling-Murah-Di-Malaysia/350979478353752

http://steviasentral.wordpress.com/