Click Here!

Malam Citrawarna 2011

Ditulis oleh Aida Ab Jalil on Monday, May 23, 2011

    Sabtu lepas, kami bawa ayah, umi dan adik pergi tengok citrawarna kat Dataran Merdeka. Kebetulan diorang dah datang malam Jumaat tu untuk hantar adik ipar saya yang nak mulakan praktikal sebagai Interior Designer di Wangsa Melawati hari ni. So, kami gerak dari rumah lepas makan tengahari. Mula-mula bawa diorang pergi Balai Seni Lukis tengok pameran kat situ. Lepas tu, terus ke Wangsa Melawati tengok kawasan office adik ipar saya. Saja nak tengok keadaan kawasan tu, sambil-sambil search kat mana stesen LRT terdekat. Dah tengok kawasan kerja dia, terus la bergerak ke arah pusat bandar. Masa kami sampai sana, hujan memang tengah mencurah-curah. Tak nak kecewakan ayah mertua, saya ajak diorang masuk jalan-jalan kat dalam Pasar Seni dulu. Cuci mata tengok hasil kraf dalam Pasar Seni dan minum teh tarik panas + makan roti canai kat restoran mamak sambil-sambil tunggu hujan berhenti. Memandangkan kami dah ada kat Pasar Seni, terus pergi surau kat bumbung untuk Maghrib dulu.

   Selesai solat, hujan masih lagi renyai. Kami pakat redah je. Mak mertua saya pakai payung, yang lain pakai baju hujan pakai buang tu je.Dah ramai-ramai cam tu sejuk hujan memang tak terasa pun, berpeluh lagi ade la. So, dah sampai depan bangunan Sultan Samad, cari port terbaik sekali untuk duduk. Akhirnya dapat duduk kat barisan kedua dari atas. Ayah mertua saya dan adik ipar duduk barisan paling atas di belakang kami. Kami tengok sampai jam 11 lebih. Lepas Agong balik, baru kami pun balik. Mula-mula nak tunggu, tengok beberapa acara lagi lepas penutup, tapi kesian pulak tengok mak mertua saya yang nampaknya macam dah mengantuk sangat. Sebelum balik sempat lagi ayah mertua beli durian yang ada dijual kat situ. Lepas keluar dari kawasan Dataran, kami bawa mereka ke KLCC pulak, makan durian kat situ. Selambe jer makan kat kaki lima depan KLCC. Cuma terkilan sikit sebab lampu KLCC dah tutup sebab lepas pukul 12 malam. Seronok ayah mertua saya dapat jalan-jalan KL waktu malam. Kami pun seronok juga bila dapat tunaikan hasrat diorang. Balik tu ayah mertua saya belanja makan mee sup pulak kat Paya Jaras. Masa tu jam dah pukul 1.30 pagi. Saya pun dah tertidur lena kat seat belakang. Sampai rumah jam 2 pagi. Ngantuk betul... Tapi best sangat sebab diorang seronok datang KL kali ni.




   Ni jer la gambar yang sempat shoot. Lain-lain aktiviti yang makan-makan tu tak sempat nak shoot dah. Baik layan makanan lagi best! Hehehe..

{ 2 komen... read them below or add one }

suria lekatlekit said...

saya just sempat tgk bunga api jer.. sebab awal tu dok dalam panggung dbkl tgk teater. abis teater baru jenguk citrawarna tu kejab.. ala2 dah depan hidung pun

andri said...

sangat bemanfaat sis infonya