Click Here!

Sulaman Reben

Ditulis oleh Aida Ab Jalil on Friday, November 26, 2010

   Boringnyer hari ni..Kerja da habis, tak tau nak buat ape dah. Nak balik, ade setengah jam lagi sebelum pukul 5. Hish...korek-korek ler gambar lame dalam pc ni sambil-sambil main spider solitare. Maka dah korek-korek tu, terjumpe la gambar hasil tangan saya ni...


Sulaman reben hasil tangan saya...
 
Rapat sikit...Kelopak bunga cam tak berapa menjadi. Mungkin berguru dgn buku tak cukup untuk saya...
     Saya buat sendiri ni tau.. Sakit-sakit hujung jari nak menyiapkannya... Patut lah harganya mahal. Modal tak seberapa, tapi kebas tangan tuuu nak siapkan. Saya beli kit sulaman reben ni dari Kak Suzana . Tapi tak delah join kelas menyulam dia.. Saya belajar dari buku dia jer... Buku tu pulak mak saya yang beli. Sampai sekarang ada lagi, tak pulang-pulang lagi kat mak saya.
 
   Kalau tengok blog Kak Suzana ni, memang best sangat. Cantik-cantik hasil tangan dia. Yelah kan... Nama pun penyulam profesional, ada kedai sendiri lagi. Bukan amatur cam saya ni. Saya ni suka mencuba sesuatu yang baru. Dah tahu, lama-lama saya tinggallah. Mak saya dan suami saya pun dah tahu dah perangai saya ni... Diorang kata saya ni hangat-hangat tahi ayam jer. Hihihihi... Sebab tu kalau nak start buat ape-ape pun saya kene guna duit sendiri jer.. No sponsor anymore! Tak kisah lah..apa orang nak cakap pun kan? Yang penting diri sendiri bahagia, kan?

{ 4 komen... read them below or add one }

annfrendly said...

wow...cantiknya..
kagum ann...
seriuz memang cantik..
tangan berseni.. tu yang kemas & nampak cantik sulaman tu..
bukan kerja enteng ni..
kalau ann.. memang tak retilah nak menyulam ni..

Aida Ab Jalil said...

hahaha..tq ann...ann ni puji lelebih plak...saje jer suke2..sakit tangan buat nih..tp tetap tak jadi cun cam dlm buku tu...

Watie Rose said...

wah!!..cantiknya sulaman tu, kalau wati mesti kelaut...hahaha

Aida Ab Jalil said...

tq watie..saya mula2 pun ke laut jugak...lama2 biasela watie..yg penting jgn putus asa dan sentiasa mencuba..