Click Here!

Sayangi dan cintailah suami anda..

Ditulis oleh Aida Ab Jalil on Tuesday, November 30, 2010

Gambar: http://www.hmetro.com.my/articles/Sujuddakapjenazahsuami/Article
   Sedihnya baca paper Metro hari ni. Yelah mana tak sedihnyer, berita muka depan tentang seorang suami yang maut ditimpa tunggul pokok mati di KL semalam selepas menghantar isterinya ke tempat kerja. Saya simpati sangat dengan nasib isterinya. Kalau saya diduga Allah sebegitu, entah bagaimana agaknya nanti. Kuat ke saya nak menerimanya? Saya rasa saya tak sekuat itu. Dah jadi rutin, suami hantar pergi kerja hari-hari...tiba-tiba, suami meninggal dan kita kena teruskan hidup sendirian. Harap dijauhkanlah hendaknya...

   Bila baca berita sebegini, buat saya teringat pada suami saya. Saya pergi kerja naik kereta, dia pergi kerja naik motor. Betapa bahaya dan risiko yang harus ditanggung demi tanggungjawabnya sebagai suami. Saya berdoa Allah melindungi suami saya setiap masa. Saya takut kehilangan dirinya.

{ 2 komen... read them below or add one }

annfrendly said...

sedih sangat masa tengok berita pasal kes ni..
sebak bila tengok isteri arwah menangis sedih tepi jenazah suaminya..

Aida Ab Jalil said...

sedihkan ann...