Click Here!

Sedarkah kita? Sensitiviti Islam Makin Diketepikan.

Ditulis oleh Aida Awie on Friday, May 10, 2013

Salam Jumaat... Semoga hari ini penuh dengan rahmat & barakah.

Hari ni nak sharekan sesuatu dengan korang berkenaan Islam.
      
  Minggu pesta buku hari tu ada la jenguk booth2 bahagian jabatan kerajaan. Tiba di booth paling hujung, pameran mengenai barangan rampasan yang sekaligus menerbitkan rasa sedih di hati.
Kerana apa? Sedih kerana melihat Islam yang diperkotak katikan. Sensitiviti Islam dilanggar sebarangan je.

Agaknya mengapa perkara sebegini boleh terjadi ye?
Jawapannya mudah saja, sebab orang Islam tak bersatu padu.
Ingatlah, kita lemah bila bersendirian.

Jadi, renung2kanlah wahai orang2 Islam... Bersatulah demi menegakkan agama kita.






{ 4 komen... read them below or add one }

Razfira said...

ya Allah... sape punye keje la ni

Suria Lekatlekitgurl said...

Bila kalimah Allah di buat barang perhiasan.. Macam kalimah Allah yang di ukir kat buah. Saya memang tak setuju sangat.. sebab buah tu kita makan.. di ukir pada kulit, kita tak makan kulit. Nak berkarya dengan kalimah suci biar lah kena pada tempatnya. Tapi bila orang Islam sendiri pandang benda tu kreatif & satu karya seni yg hebat.. susah la jugak

Puteri Purnama said...

sassalammualaikum.
Saya tersinggung sangat2 dengan perbuatan mereka yg.nampak sengaja mengejek Allah dan kalimahNya.

Semoga mereka yg.berniat jahat ini akan Allah berikan kepada mereka pengajaran yang setimpal dengan niat mereka.Amin.

Aida Awie said...

Lupa nak tambah.. Pesan pejawai di booth tu, ayatul quran yang ditulis di kulit binatang sebagai penghias dinding pun tak boleh sebenarnya. Sebab diragui binatang tersebut tidak disembelih, lebih kurang mcm tulis ayatul quran di atas bangkai. Nauzubillah.. Hati2 lah ye.