Click Here!

Progress Membuat Kasut: Shoe last ready!

Ditulis oleh Aida Ab Jalil on Wednesday, May 8, 2013

Hola...Hola !


Huh!!
Ambil nafas jap. Semput dah ni... Dari awal bulan dok terlari2 terkejar2 nak menyampaikan ilmu. Kelas sudah mula, jadinya agak kelam kabut sikit dengan perancangan mingguan. 

Masa untuk berjalan berjimba dengan hubby sudah dipendekkan. Ini semua demi masa depan! Hahaha...
Jom lah lawat kilang shoe last! Lawatan sambil belajar ye murid2 semua...

Shoe last. Alat utama dalam pembuatan kasut. Tak de shoe last, tak jadilah kasut. Pendek kata, ni acuannya.   Macam mana bentuk, macam tu lah hasilnya nanti.

Shoe last berbeza mengikut jenis kasut yang ingin dibuat. Untuk kali ini, murid saya nak merasa buat pump shoes sendiri.
Shoe last yang dah siap tersusun rapi mengikut saiz tunggu untuk diambil je.
Mr Chan yang banyak membantu... Tenkiu Mr Chan!
Dan ini shoe last yang kami tempah. Seminggu baru siap ye. Ya, ianya custom made ikut kaki si pemilik! 

mould kasut
Tumpang letak nama jer sebab saya yang order, tapi bukan saiz saya pon.
 Ianya saiz unik  kaki murid saya. Saiz 38 1/2..

Shoe last sudah siap. So, jangan buang masa lagi.

Jom belajar buat kasut sendiri. 
Bila dah pandai tak perlu beli kasut di kedai lagi !! 


{ 58 komen... read them below or add one }

Unknown said...

miss.. mana ek nak tempah shoe last nih?? tringin la nak blaja buat kasutt..

Aida Ab Jalil said...

salam amaryllis, boleh tempah di fee kee sdn bhd, jln kuang bulan, kepong.

Anonymous said...

sis, kalu dah buat shoe last ni camne lak material kasut tu...nak dapat dr mane...

aida awie said...

salam anon, dah buat sho last material lain boleh dapat dr pembekal. yg tu jgn risau, siapa yang masuk kelas saya, saya memang bawa ke tempat2 tu utk dapatkan material. harap boleh hubungi saya di email-aidadewie7311@gmail.com jika berminat/

Unknown said...

sis ad bkak class belajar wat kasut ke???sy teringin nak belajar tp xtau nak blajar kat mana???

Unknown said...

sis ad bkak class belajar wat kasut ke???sy teringin nak belajar tp xtau nak blajar kat mana???

Khalifah Project said...

Salam puan, saya ada email puan..

Lurvepu3 said...

Wah...bestnya..kalau ada kelas cm ner nak joint yup... leh email detail x dkt lurvepu3@gmail.com

Lurvepu3 said...

Wah...bestnya..kalau ada kelas cm ner nak joint yup... leh email detail x dkt lurvepu3@gmail.com

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Saya berminat 0128990869 my dream pembuat kasut

Unknown said...

Saya berminat nak belajar 0128990869

Anonymous said...

salam sis email kelas buat kasut di siti.nurain@binapuri.com.my

Anonymous said...

Salam.sya berminat nk belajar wat kasut nie.,tlg hntar info yer.0135060465 email firdauskbc@yahoo.com

Aida Awie said...

as salam.. kepada siti nurain & firdaus, saya akan send pdf file berkenaan kelas kasut ke emel anda dalam masa terdekat sebelum jumaat. tkasih kerana membaca blog ini.

Anonymous said...

sound interesting... boleh join tak lagi class ni. just drop me an email at mohdtaufik_83@yahoo.com

Unknown said...

sis , sy berminat jugak , ni kelas buat kasut ke ? btw , thank you sis kongsikan maklumat berguna ni :) ni num sy , 013 7956823 , email murniaziz5112@yahoo.com

iQLia Lee said...

hi sis..bole email details x?i berminat sgt..thanks :) iqlia_maisya@yahoo.com

Aida Ab Jalil said...

Email saya di aidadewie7311@gmail.com. saya akan send details ttg kelas kasut ni.

Aida Ab Jalil said...

Iqlia.. sila email sy dulu.sy akan send details ttg kelas kasut.

Anonymous said...

waaaa bestnyaa!!tapi nanti ada dpt sijil certification x??senang nak cri kerja :)

izati said...

Sy berminat,blh email sy sis ??izatisiti14@yahoo.com..

D's princess said...

I nak belajar and attend class u. Boleh email saya at farahiyahz@gmail.com

D's princess said...

I nak belajar and attend class u. Boleh email saya at farahiyahz@gmail.com

Niesya Shahriman said...

email me pls for the details nisya.shahriman@yahoo.com

rashid buang omar said...

salam.. sila emel saya info kelas wshop buat kasut tu

rashid@kktmr.edu.my

Anonymous said...

As salam..hafiz nma saya..sy berminat nk belajar n boleh buat business dgn rekaan kasut sendiri...boleh emailkan ke saya detail kelas?hapisudir@yahoo.com

Anonymous said...

Salam,email sy bleedingcherry91@gmail.com :)))))) nak tau class tu mcm mana. Thanks.

Anonymous said...

assalamualaikum
saya ingin tahu tentang kursus pembuatan kasut

husaintara2004@gmail.com

Unknown said...

Saye brminat untuk hadir kurus mmbuat kasut bole email di ivaharisya@yahoo.com

Unknown said...

di sini ker...khusus membuat kasut...saya berminat...
email :lizaidi410@gmail.com

ASAP

Unknown said...

Salam.sis sy berminat belajar.blh email detail tak ke asmadi.mohamad@gmail.com

Anonymous said...

Assalamualaikum sis
saya berminat nak tahu tentang kursus pembuatan kasut. Boleh dapatkan detail pasal kursus tu. Pls email me at tianni76@gmail.com

t.q

Anonymous said...

P/s tolong kirim jadual kelas kat saya cikgu at rajudean@yahoo.com.my assalamualaikum

Aida Awie said...

kelas kasut saya adalah kelas personal, jadi saya tak letak tarikh2 tertentu. jika berminat, boleh terus hubungi saya by whatsapp 018-3258949 utk semak samada tarikh yg anda pilih tu masih available atau tidak. buat masa ini sepangjang mggu bulan 8 sudah penuh, bulan 9( mggu 6,13hb saja yg masih kosong)mggu 20 & 27 sudah ada yg book kelas. bln 10 mggu 25hb juga sudah ada booked)bln 11 ke atas masih free! :)

Anonymous said...

Anak saya berminat mereka kasut. Boleh betitahu saya tentang kursus dan di mana ??

Anonymous said...

Hi kak berminat nak join, boleh email saya? nursyuhadaadnan@yahoo.com.my

Norjam said...

Sis ...
Saya ingin melawat kilang kasut sis dan ingin belajar buat kasut. Berapa kos nya.
emai saya ke genuinekb@gmail.com atau sms saya ke 0103444115.

Cik Nooriah bt Mamat said...

Minat jg la nak joint kelas buat kasut ni memandangkan kaki saya yg kecil molek ni..xde saiz pun kat kedai. Ukuran kaki saya cuma 19.5 cm

Unknown said...

Pls email me for details Aida..untuk belajar buat kasut lilokhalil3110@gmail.com

Unknown said...

Sy berminat nk buat tempahan. Boleh wassup sy 0122192029

Fati said...

saya berminat utk belajar membuat kasut.....
adamhaikal6886@gmail.com
019-3236283

Unknown said...

Boleh email details class..nurulbuhirah@gmail.com .TQ

Unknown said...

SALAM SIS,pls cek your email.. tq

Unknown said...

SALAM SIS,pls cek your email.. tq

Unknown said...

Ade lg tak class kasut ni

Unknown said...

Ade lg tak class kasut ni

Aida Ab Jalil said...

Ada. Fb kelaskasut&sandal

Anonymous said...

Assalamualikum, Fee Kee tu company specialize untuk bt last ker? Macam mane nak order kat diorang? Ade contact Fee kee x?

Unknown said...

Salam Tuan/Puan...
Saya Razif dari perak...
Saya berminat dgn shoes last ini...
Dimana saya boleh dapatkan shoe last ini...
Terima Kasih
razif204@gmail.com
01110311976

Port main redah jer said...

Assalam,
Pn/Tn,
saya wan haris dari klang berminat dengan kelas buat kasut,masih diadakan lagi dan bagaimana untuk berurusan.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Salam puan, nk tanya, macam mana nak oder last kasut tu. Kat mana nak oder, lama dah cari.

Aida Ab Jalil said...

Salam sis.. Fee kee dah xde. Jika nak order boleh ke San He Ji di Serdang Jaya. Boleh google utk direction.

Aida Ab Jalil said...

Salam sis.. Fee kee dah xde. Jika nak order boleh ke San He Ji di Serdang Jaya. Boleh google utk direction.

Wilson said...

Hi Aida Awie...May i know can order 1-2pair sample shoe last with San He Ji or not ya? Tqvm

Unknown said...

Klu nk beli mcm mna blh pos ke?

Anonymous said...

Kedai tu dh xguna nombor telepon