Click Here!

Di mana Perikemanusiaan Kita

Ditulis oleh Aida Ab Jalil on Tuesday, March 27, 2012

   Melihat seekor kucing yang terbaring di laluan pejalan kaki menarik hati aku untuk datang lebih dekat dan membelainya. Pandangan sesetengah orang yang lalu lalang aku endahkan. Tak salah pun memberikan sedikit kasih sayang terhadap makhluk comel itu. Sebenarnya warna bulu kucing itu sama dengan warna Adika, itulah yang menarik aku membelainya. Terlalu rindu nak membelai dan memeluk Adika.

    Aku garu2 bawah dagunya kemudian melurut bulu2nya sehingga ke ekor. Tiba2 kucing jinak tadi menjadi agresif dan menggigit tanganku. Aku sedikit jauh darinya dan memerhati punca dia berubah mood dengan tiba2. Barulah aku terperasankan ekornya yang luka. Dari keadaan lukanya aku anggar luka itu masih dalam jangka waktu seminggu memandangkan masih merah dan terdapat darah kering dengan pasir yang menyalutinya. Aduh! Siapalah yang tergamak memotong ekornya. Tergamak sungguh dan memang tak berhati perut langsung. Tunggulah balasan ko di akhirat nanti.


Published with Blogger-droid v2.0.4

{ 0 komen... read them below or add one }