Click Here!

Ditulis oleh Aida Ab Jalil on Tuesday, March 27, 2012

    Lihat...Saya letakkan sungkupan dari rumpai dan lalang kering sebagai pelindung kepada anak2 sawi saya. Ini bertujuan untuk mengelakkan anak2 sawi dehidrasi atau kehilangan cecair yang banyak dan mengakibatkan layu da lebih teruk lagi mati. Lagi pun dengan adanya sungkupan ini, air jirusan tidak akan mencederakan akar anak pokok ini. Itu saja tips penjagaan anak pokok dari saya.


Published with Blogger-droid v2.0.4

{ 2 komen... read them below or add one }

herny ridzwan said...

sungkupan tu kena alas dengan jaring ke? saya pun everytime bangla datang ptong rumput saya sediakan 2 beg plastik hitam untuk isi rumput.. sekarang saya sediakan bakul plak..rumput pun nak dikumpul.. :)

Aida Ab Jalil said...

saya alas dgn jaring tu pasal senang nak tengok anak2 semaian. lagi pun kalau timpa terus atas anak semaian bimbang tak hidup pulak sbb xdpt bernafas. so bla letak jaring anak semaian masih bebas membesar, sungkupan tu cuma utk tahan dr kepanasan melampau waktu tghari dan juga curahan air yg kasar jatuh ke atas semaian.