Click Here!

Bunga kuchai

Ditulis oleh Aida Ab Jalil on Friday, January 21, 2011


   Semalam cuti Thaipusamkan? So, tak de aktiviti sangat yang saya buat. Cuma aktiviti biasa-biasa, cuci baju, jemur baju, sapu laman, kemas rumah, jenguk & cabut rumput di kebun. Tu jer... Tapi semalam baru perasan pokok kuchai saya keluar bunga. First time tengok bunga kuchai ni sebenarnya. Tu yang teruja sampai petang tu. Hihihi..

    Yang ni pulak bunga ulam raja. Eh, ni baru putiknye.. Bunganya tak kembang lagi. Cantik jugak bunganya bila dah kembang, warna pink. Dan gambar last sekali ni pucuk labu. Saje je die nak enterframe sekali. Bunga labu dah tunjuk kat post sebelum-sebelum ni, tapi die nak jugak menyalar menyelit kat sini sekali.


{ 7 komen... read them below or add one }

Azman Roslan said...

takde pun blog azmanroslan.com dalam bloglist? heheh

Aida Ab Jalil said...

ha..cuba intai lagi.rasanya dah ada kan?

MaSLiNa said...

penah dgr tak istilah tangan panas? kalo tanam pokok sure tak menjadi.. tangan saya la tu.. hehe.. jeles la dgn awak.. tanam sume menjadi.. saya ni tanam serai pun layu (sbb malas nak siram kot :D)

Aida Ab Jalil said...

maslina, mmg pernah dengar istilah tu. saya pun satu waktu dulu ngaku tangan panas jugak. tapi sebenarnya bukan tangan kita panas, cara kita yg tak betul.cubalah, insyaAllah.

Aida Ab Jalil said...

maslina, mmg pernah dengar istilah tu. saya pun satu waktu dulu ngaku tangan panas jugak. tapi sebenarnya bukan tangan kita panas, cara kita yg tak betul.cubalah, insyaAllah.

Watie Rose said...

eeeeii...gebus2 sungguh pokok2 tuh, awatlah sy tanam tak berapa nak jadi...jeles2

Anonymous said...

What's up everybody, here every person is sharing these kinds
of know-how, thus it's fastidious to read this website,
and I used to go to see this blog everyday.

Visit my webpage :: a travel