Click Here!

Kebun saya semakin besar!

Ditulis oleh Aida Awie on Thursday, December 9, 2010


Gambar-gambar terkini edible garden saya.
      Hari Selasa lepas, cuti awal muharam kan? Abah, bonda dan adik bongsu saya datang malam Selasa tu melawat suami dan tidur di rumah kami. Ayah mertua dan adik ipar saya pun ada juga. Mereka pula datang petang Ahad baru ni. So, ramailah di rumah kami cuti hari Selasa tu. Pagi tu lepas sarapan pagi, kami menyangkul kat kebun. Pukul 10.30 pagi tak de ape pulak nak buat.. So, saya ajak bonda saya pergi belakang kilang untuk kutip kayu dan batu-batu keping terbuang. Batu-batu tu saya susun untuk jadi pemijak sementara kayu tu pulak saya buatkan penahan tanah untuk batas. Senang sikit kerja saya bila nak masukkan tanah nanti, tak de lah tanah tu bersepah keluar bila hujan. Lagipun idea ni jimat. Pakai kayu terbuang jer, tak perlu beli.

  Batas tu bonda saya tanamkan keladi minyak dan bawang besar. Senang bila-bila dia nak makan, boleh datang sini petik jer. Ada ruang kosong lagi, saya ingat nak pindahkan anak pokok buah rock melon. Masa di MAHA hari tu, saya ada beli benihnya. Cuba-cubalah mana tahu hidup, boleh juga dimakan. Harga rock melon di kedai pun boleh tahan jugak.

Anak semaian pokok rock melon


Antara pokok yang ada di kebun saya.
     Saya harap kebun yang saya impikan akan menjadi kenyataan dan cepat memberikan pulangan kepada dapur saya. Hehehehe...

{ 0 komen... read them below or add one }