Click Here!

Sotong Celup Tepung

Ditulis oleh Aida Awie on Thursday, December 30, 2010

    Semalam masa sibuk komen-mengomen dalam fb, dapat 1 tips untuk goreng sotong celup tepung yang best. Mudah jugak bunyinyer. So, balik kerja semalam terus singgah Econsave beli dua tiga ekor sotong. Emm, segar-segar jugak sotong ni. Kebetulan suami memang favorite die sotong celup tepung nih.

   So, dah siap basuh sotong-sotong tu, maka kita ikut je ler tips dari Peneraju Dunia ni yer... Bab tepung tu saya pakai jer tepung cap nona nih. Memang best tepung ni, sebijik rasa cam KFC.

       Ok, saya ikut sebijik apa kata Peneraju Dunia. Saya blender kelapa parut dan tambahkan dalam tepung. Kat sini saya perapkan dulu putih telur, garam dan lada hitam dengan sotong sebelum gaul dalam tepung dan kelapa parut tadi. Tujuannya supaya sotong tu rasa lebih umphh!!


   Haa..Dah siap digoreng. Bolehlah ngap sambil tengok bola. Rasanya memang best! Lebih rangup dan garing. So, tips dari Peneraju Dunia ni leh diguna pakai dan berbaloi mencubanya. Terima kasih Peneraju Dunia!

{ 0 komen... read them below or add one }