Click Here!

Arca Taman Yang Unik...

Ditulis oleh Aida Awie on Thursday, December 9, 2010

  Bagi pendapat sesetengah orang, tak lengkap kalau berumah tapi tak bertaman. Tak kiralah besar atau kecil sesebuah taman tu. Pasti nak juga menanam sepokok dua. Dah bertaman, mestilah nak menambah hiasan pula, kan? Sebenarnya banyak cara untuk menambah kesenian bertaman ni.

   Siapa kata pasu hanya untuk tanam pokok? Ada juga yang boleh kita buat dengan pasu ni rupanya. Haa...Contohnya, buat arca/ garden scupture macam ni.

Pot man ...
Sumber: http://www.the-artistic-garden.com/terra-cotta-pot-crafts-potpeople.html

Betapa telitinya si pengkarya..kan?
      
Arca anjing pun ade...
Unikkan? Nak lagi? Haa..tengok ni pulak.


Inspirasi dari kisah dongeng
Sumber: http://theinkgypsy.blogspot.com/2009/02/amazing-inspiration-tragically.html


    Haa..Ni ada lagi... Kreative diorang ni kan?



Sumber: http://tywkiwdbi.blogspot.com/2009/09/garden-sculpture.html
    Yang ni pulak comel..
Sumber: http://www.theaccidentalartist.com/content/sculpture/garden-sculpture-yard-art-ideas


Sumber: http://www.gidesigns.net/new-home-and-garden-decor-products.html
  Hahaha.. Apa-apa cara pun boleh saja mencantikkan taman kita asalkan tak bercanggah dengan sosio budaya dan agama sudahlah. Yang penting kreative dan rajin!

{ 2 komen... read them below or add one }

fize ibrahim said...

wahhhh.. dah nak jadi perunding lanskap ke.. hehehe...

Aida Awie said...

hahaha...tak layak lagi fize, cuma berkongsi minat.