Click Here!

Ke MAHA lagi..

Ditulis oleh Aida Ab Jalil on Monday, December 6, 2010

  Kunjungan kali ini memang benar-benar tak dirancang. Saya cuma temankan suami ke hospital asalnya. Tiba-tiba suami ajak ke MAHA lagi sebab tak puas hati hari tu pergi sekejap sangat dan pulang tergesa-gesa. Saya yang berbaju kurung dan berkasut tumit mula memikirkan sama ada relevan atau tidak permintaan itu untuk dituruti. Akhirnya saya buat keputusan untuk redah je..Kalau sakit kaki kang pi jer lah urut. So, dengan berbekalkan keazaman untuk menakluk kesemua dewan A sampai D di MAHA nanti, saya teruskan pemanduan ke arah Serdang. Kali ni kami masuk ikut Pintu 1. Cari punya cari, akhirnya kami parkir di tepi gerai menjual makanan. Jimat RM3 sebab parkir situ free...Hehehe..

Jalan masuk dari pintu 1 yang tenang..
 
Sempat posing jap dalam kereta. Seriusnye suami saya..takut saya cekau poket die la tu...
   Lepas pekena laksa penang kat gerai One Stop Station tu, kami tunggu tram untuk ke gerai-gerai jualan. Sekejap je dah sampai...Laa.. dekat je, boleh jalan kaki jer. Turun dr tram terus jer tuju gerai cili ni..


Tengok tuuu...Lebat tul cili tu kan? Bestnye kalau ade pokok cili cam ni..

Pokok Limau Purut..
  Dah puas jalan-jalan kat luar, kami masuk ke dewan pulak. Dari Dewan A sampailah ke Dewan D kami jelajah. Peliknya tak pulak penat kaki ni. Hehehe..mungkin sebab teruja sangat dengan apa yang dipamerkan. Makanan dan minuman untuk dicuba pulak jangan cakaplah. Semua kami rasa. Ada yang kami beli, ada jugak yang sekadar merasa je. Tengok jugak barangannya. kalau difikirkan berbaloi, memang saya beli jer.. 
Pelbagai jenis kerepek yang ditawarkan.
   Sambil-sambil jalan dan merasa makanan, ada jugak cuci mata dengan lanskap taman ni. berkenan pulak tengok pokok ni. Ingatkan rumput, tapi panjang pulak.. Rupanya anak padi..

Cantik kan?

Anak padi dan pegaga..
  
Lagi lanskap menarik
 
Suami saya yang sedang fikir nak buat lanskap camni kat tepi rumah kami.




Pokok tomato
   
Geram tengok tomato ni..
   
Suami saya mencuba Raja Kopi..erk..pahit!
 
Ni dia Raja Kopi!
   Ok, jalan tempat lain pulak.. Tengok cili yang bergugus tu..geram jer nak petik.  Jalan depan lagi jumpa pulak honey dew ni..Geramnyer..bila tengok buah cam ni. 

Pokok cili besar hijau...
 
Ni gambar last di MAHA sebab bateri phone habis.
  Bila dah balik ke rumah, baru tengok balik ape yang saya beli..

Begedil dr NZ..da rasa dah.. kata begedil daging, tak rasa langsung dagingnya, kentang jer banyak. Hampa!


Burger daging perasa panggang/smokey..best! tak sabar tunggu keluar di pasaran!


Halwa susu unta!


Dodol pelbagai perisa..memang best!


Krepek...3 pek = RM10

Serunding ayam..RM12 jer

Nak try teh ni la..


Buah tin...Beli kat gerai sama dengan halwa susu unta tu


Rempeyek Wak Tunot..sedappp! Nak order leh gi blog die http://waktunotenterprise.blogspot.com/


Nilah sumenye yang saya beli..Ni kire kepek2 dan makan2 je ler.. Pokok ada gak saya beli. Pokok sireh dan kemangi sepasu jer..
 
Eh..lupe plak..Ni ha satu lagi produk yg saya beli kt MAHA..
Madu + Gamat untuk resdung = RM 50


  

{ 1 komen... read them below or add one }

qasehmansya said...

alamak..sedapnyer dodol...tu paling syok..
wahhh..eda dah beli pokok sireh ek....bgus...