Click Here!

Kenapa jadi cam ni?

Ditulis oleh Aida Awie on Wednesday, December 22, 2010

   Dah lama tak update pasal pokok-pokok di kebun mini saya kan?

   Banyak hal yang berlaku dua tiga minggu ni. Kadang-kadang kesian juga pada pokok-pokok tu bila saya dah tak de masa siram pagi dan petang. Memang nampak sangat mereka merajuk dengan saya, dalam erti kata lainnya.. pokok-pokok tu sentap sebab saya dah jarang membelai dan bercakap dengan mereka.


   Pokok labu saya macam makin kurus dan menguning jer. Kak Mona & Abg Ramli yang datang baiki saluran paip rumah saya tu pun perasan pokok saya tak merimbun macam dua minggu sebelum tu. Tu dia penangan dari kurang kasih sayang. Kurus! Pokok saya kurus dan tak terbela.


Pudina saya dah mati. Naseb baik la mak saya dah tolong cucukkan kat tempat lain.

Pokok cili pun bakal menyusul.


Pokok melon saya pula daunnya habis dimakan kumbang yang bergembira sakan di kebun saya. Sian... pokok-pokok ku.


Cuma pokok mulberi saya jer yang terus berbuah. Itu pun dua tunas baru dah pun mati.

   Tapi tak pa, saya dah kembali untuk terus membaja dan menyiram diorang sume sampai gemuk. Siap ko kumbang, nanti aku sembur ko dengan air cili ! Ko tunggulah ye !

{ 0 komen... read them below or add one }